Farba: modrá
Evidenčné číslo: 2853
Dĺžka (km): 14,1 km
Prevýšenie: 285/419 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: SPORT (stredné) - MTB TRASY
Povrch: penetrovaný, spevnený/štrk, asfalt

Charakteristika:
Trasa je charakteristická dlhým stúpaním a dlhým klesaním, vedením v lesnom prostredí a výhľadmi. V Rakovci zaujmú pôvodné banské domy zo začiatku 19. storočia.

Popis:
Cykloturistická trasa začína v miestnej časti Rakovec od rázcestníka turistických a cykloturistických trás (021, 2853). Smeruje k lesu cez železničný podjazd miestnou cestou s malebnými drevenicami po oboch stranách. Po 7 km dlhom stúpaní trasa pokračuje miernym klesaním až do sedla Súľová vpravo s výhľadmi na Gemer. Zo sedla po kilometrovom zjazde po ceste II/533 trasa v ľavotočivej 180 stupňovej zákrute odbočí doprava na lesnú penetrovanú cestu. Odtiaľ pekné výhľady na Hnileckú dolinu ovenčenú hrebeňom hôr. Nasleduje štvorkilometrový zjazd miestami značne strmý a so štrkovým povrchom, preto je potrebné venovať zvýšenú pozornosť primeranej rýchlosti jazdy. Trasa končí na križovatke cykloturistických trás Nad Pekliskom (021, 2853), napojením na Hnileckú cyklomagistrálu.

Táto trasa bola stiahnutá 19 krát.

mtbiker.sk      cs      garmin

Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.