Farba: modrá
Evidenčné číslo: 2875
Dĺžka (km): 79,1 km
Prevýšenie: 1077/1023 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: SPORT (stredné) - CESTNÉ TRASY
Povrch: asfalt

Charakteristika: Cyklistický chodník ikon – č. 2875 (Nová Sedlica, táborisko – Ulič – Stakčín – Kalná Roztoka – Ubľa – Podhoroď – Inovce)
+ Odbočky 8878, 8880, 8934, 8894, 8895

Popis: Cyklistický chodník ikon začína na táborisku nad obcou Nová Sedlica uprostred NP Poloniny. Odtiaľ vedie údolím Zbojského potoka rozbitou asfaltkou do obce Nová Sedlica (drevený kostolík z Novej Sedlice sa nachádza v Humennom v skanzene).

Z Novej Sedlice pokračuje už po dobrej asfaltke miernym klesaním cez obec Zboj (drevený kostolík pochádzajúci z tejto obce sa nachádza v Bardejovských kúpeľoch v skanzene). Trasa pokračuje do Uličského Krivého, kde sa uprostred obce nachádza po pravej strane drevený kostolík sv.  Michala archanjela. Miernym klesaním prídeme ďalej do obce Ulič. Odtiaľ cyklotrasa pokračuje po asfaltke medzi lesmi smerom na Stakčín. Na „Križovatke Ruský Potok“ je možnosť odbočiť vpravo a po žltej cykloznačke č. 8878 prudko vystúpať k drevenému kostolíku v obci Ruský Potok – 4 km. Návrat k hlavnej ceste je tou istou trasou.

Pokračujúc po modrej miernym stúpaním prechádzame cez obec Kolbasov a za obcou je ďalšia odbočka, Križovatka Topoľa. Tu je možnosť odbočiť vpravo a po žltej cykloznačke č. 8880 sa miernym stúpaním dostaneme do obce Topoľa k drevenému kostolíku. Kostolík je vzdialený približne 2 km.

Od Križovatky Topoľa modrá pokračuje miernym stúpaním do obce Príslop a v jej závere strmšie, až do sedla Karcaba (500 m n.m.), kde je výhľad na okolité lesy. Tu začína najnáročnejší úsek tejto cyklotrasy. Najprv je to prudké klesanie serpentínami dole nad bývalú obec Dara – obec bola vysťahovaná počas výstavby Vodárenskej nádrže Starina. Ostal tam z nej len cintorín, murovaný kostol a v teréne viditeľné ovocné sady . Od obce zase pokračujú serpentíny strmo hore do „sedla Dara“. Je to umelo vybagrovaný priesmyk s pekne viditeľnými vrstvami karpatského flyšu. Sú tam aj informačné tabule. Po prechode priesmykom pokračujeme opäť prudko dole serpentínami k hrádzi Vodárenskej nádrže Starina. Na ľavej strane koruny hrádze je vyhliadka na VN Starina. Trasa z koruny hrádze ďalej klesá až k mostu cez rieku Cirocha, ktorá vyteká z hrádze VN Starina. Ďalej je to už viac – menej po rovine.

Nasleduje Križovatka Jalová. Tu je vpravo žltá odbočka k drevenému kostolíku Jalová č. 8934 v dĺžke 1,8 km. Taktiež tu vpravo odbočuje červená 016 a zelená 5871 do Poľska. Od Križovatky Jalová idú spolu miernym klesaním okrem modrej značky aj červená a zelená do Stakčína, na križovatku pri tanku. Stakčín je stredisková obec kde je i sídlo NP Poloniny.

Cyklistický chodník Ikon pokračuje zo Stakčína smerom na Ubľu. Na križovatke nad Stakčínom odbočuje vľavo, kde začína stúpanie do sedla Ubča a prudký „padák“ do Kalnej Roztoky, kde je vpravo na malom návrší z cesty viditeľný drevený kostolík. Z hlavnej cesty je potrebné odbočiť na zastávke autobusu vľavo a dá sa k nemu dostať aj bicyklom – cca 200m bez značenia. Modrá značka pokračuje miernym klesaním ďalej rozťahanou obcou Kalná Roztoka po dobrej asfaltovej ceste do cez obec Klenová do ďalšej strediskovej obce Ubľa. Tu je možnosť stravovania, resp. nákupu. Cca 2 km po hlavnej ceste, resp. po červenej a zelenej cykloznačke by sme sa dostali na hraničný priechod Ubľa – Malyj Bereznyj – smer na Ukrajinu.

Modrá značka odbočuje vpravo, smerom na Sobrance. Prakticky po rovine bez stúpania sa dostaneme po asfalte do obce Dúbrava, kde odbočuje žltá/č. 8894/ k dreveným kostolíkom do Šmigovca a stúpaním do Hrabovej Roztoky – 6 km. Tou istou cestou sa vrátime späť.

Modrá značka pokračuje po asfaltovej ceste miernym stúpaním cez hranice prešovského kraja do košického kraja do obce Ruský Hrabovec. Na konci obce je žltá odbočka /č.8895/so stúpaním po asfaltovej ceste k drevenému kostolíku Ruská Bystrá – 5 km (tento drevený kostolík je zaradený do pamiatok UNESCO). Návrat na hlavnú po tej istej ceste.

Ďalej modrá značka pokračuje po asfaltovej ceste miernym stúpaním a po 1,5 km prudkými serpentínami do kopca a klesaním do obce Podhoroď. Na konci obce odbočuje modrá vľavo do obce Inovce. Najprv vedie trasa stúpaním serpentínami do sedielka nad obcou a klesaním cez obec Beňatina. Za obcou pri trase je odbočka vpravo do zatopeného kameňolomu/1 km/. Ďalej cyklotrasa pokračuje stúpaním a klesaním serpentínami až do obce Inovce, kde pod dreveným kostolíkom Cyklistický chodník Ikon končí.

Turistické zaujímavosti: drevené kostolíky – Uličské Krivé, Ruský Potok, Topoľa, Jalová, Kalná Roztoka, Šmigovec, Hrabová Roztoka, Ruská Bystrá, Inovce, Nová Sedlica – najvýchodnejšia obec SR, východisko na trojcíp – Kremenec, prales Stužica, NP Poloniny, Dúbrava – 300 ročný dub, vejmutovka, tulipánovník, Beňatina – kúpanie v zatopenom kameňolome, možnosť napojenia na cyklotrasy na UA a do PL.

https://www.biker.sk/ https://www.skoda-auto.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle

Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.