Farba: zelená
Evidenčné číslo: 5854
Dĺžka (km): 24,3 km
Prevýšenie: 1082/448 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: SPORT (stredné) - MTB TRASY
Povrch: asfalt, spevnená cesta

Charakteristika: Trasa je jednou z možností prepojenia Spišskej Novej Vsi s mestskou časťou Novoveská Huta mimo verejnej cesty s pokračovaním do Slovenského raja. Umožňuje prepojenie severnej časti Slovenského raja s jeho južnou časťou – Mlynky, Dedinky, Stratená, Dobšinská Ľadová Jaskyňa, … Sprístupňuje náhornú plošinu Geravy, napája sa na Glackú cestu (2715). Svojim profilom a požiadavkami na fyzickú zdatnosť, či techniku jazdy, patrí táto trasa k náročnejším trasám, predovšetkým v úseku: Vojtechova samota – Zadný Hýľ v dĺžke 4 km.

Popis: V Spišskej Novej Vsi je trasa vedená mestskými komunikáciami. Prechádza viacerými križovatkami ciest a križovatkami cykloturistických trás, ktoré umožňujú navštíviť rôzne časti a zaujímavosti okolia mesta a cykloregiónu. Ešte v meste prechádza križovatkou cykloturistických trás Za Hornádom (014, 5854). Za mestom od rázcestníka Vyšný Hámor (2711, 5854) trasa prechádza záhradkárskou osadou do otvorenej krajiny stúpaním na Pieskovec, odkiaľ umožňuje panoramatické výhľady na Hornádsku kotlinu so Spišskou Novou Vsou, v pozadí s Vysokými Tatrami a Levočskými vrchmi. Trasa ďalej stúpa hrebeňom Pieskovca, vstupuje do lesa a pokračuje lesnou cestou okolo vrcholovej stanice lyžiarskeho vleku. Ďalej prechádza cez lesnú poľanu a križovatku lesných ciest. Po dosiahnutí najvyššieho bodu trasy v tomto jej úseku, traverzujúc vrch Skalka, začína trasa klesať do Novoveskej Huty. Z Novoveskej Huty vedie spolu s modrou cykloturistickou trasou (2711) miernym dlhším stúpaním až k rázcestníku cykloturistických trás Pod Flajšerom (2711, 5854), kde sa odpája odbočením doľava a pokračuje miernym pohodovejším stúpaním stále po penetrovanej ceste k Vojtechovej samote. Od Vojtechovej samoty (780 m n.m.) po odbočení doprava trasa pokračuje lesnou spevnenou cestou stálym štvorkilometrovým stúpaním. Napojením na inú lesnú cestu (odbočiť doprava) polkilometrovým klesaním prechádza križovatkou cykloturistických a peších trás Zadný Hýľ (1053 m n.m.) (8730, 5854). Míňajúc rázcestník Predný Hýľ vchádza trasa na rozsiahlu vápencovú náhornú plošinu Slovenského raja – na Geravy, ktorú tvorí súbor horských lúk a polianok s lesíkmi. Pri horskom hoteli a hornej stanici sedačkovej lanovky (momentálne mimo prevádzky) je možný oddych a občerstvenie. Trasa pokračuje západným až severozápadným smerom stále lúkami Geráv, neskôr vchádza do lesa a pokračuje lesnou cestou s klesajúcim trendom až sa napojí na Glackú cestu (modrá cykloturistická značka). Odbočením vpravo po 200 m spoločnom úseku s modrou cykloturistickou trasou 2715, končí trasa pri rázcestníku Pod Suchým vrchom (930 m n.m.).

https://www.biker.sk/ https://www.skoda-auto.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle

Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.